Matkailuyrityksen markkinointitutkimus ja matkailumarkkinoinnin kilpailukeinot (5op)
Opintojakson tunnus: C455-5
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
 - 5 op
 
Sisältö
Opintojaksosta vastaava 
Annikki Mattila 
 
Tavoite 
Opiskelija hallitsee markkinointitutkimuksen perusteet, osaa käyttää erilaisia tiedonhankintamenetelmiä sekä arvioida saadun tiedon luotettavuutta markkinoinnin päätöksenteon näkökulmasta. Hän osaa palvelujen markkinoinnin keskeiset periaatteet ja erityispiirteet tavaroiden markkinointiin verrattuna. Lisäksi hän ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot vaikuttamistapoina ja hän osaa kehittää palveluyritysten toimintaa kilpailukykyisemmäksi. 
 
Sisältö 
- yleisimmät tutkimusmenetelmät 
- kvantitatiivisen ja kvalitatiivisentutkimuksen erityispiirteet 
- tiedonkeruumenetelmät 
- otanta 
- tiedon analysointimenetelmät 
- tutkimusraportin laadinta 
- nykyaikainen palveluiden markkinoinnin teoria 
- palvelutuotteiden kilpailukeinot 
- asiakassuhteen elinkaari 
- sisäinen markkinointi 
- asiakastyytyväisyys ja laatu 
 
Opetusmenetelmät 
Luennot ja harjoitukset 
 
Arviointimenetelmät 
Arviointimenetelmät määritellään opintojakson alussa 
 
Opetuskieli  
Suomi 
 
Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi 
Ei vaadita edeltäviä opintoja 
 
Kirjallisuus 
Katso OMA-kirjastotietokannasta
 
Lukuvuosi/periodi 
2./2.-3.