Matkailuyrityksen markkinointitutkimus ja matkailumarkkinoinnin kilpailukeinotLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: C455-5
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Sisältö
Opintojaksosta vastaava
Annikki Mattila
Tavoite
Opiskelija hallitsee markkinointitutkimuksen perusteet, osaa käyttää erilaisia tiedonhankintamenetelmiä sekä arvioida saadun tiedon luotettavuutta markkinoinnin päätöksenteon näkökulmasta. Hän osaa palvelujen markkinoinnin keskeiset periaatteet ja erityispiirteet tavaroiden markkinointiin verrattuna. Lisäksi hän ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot vaikuttamistapoina ja hän osaa kehittää palveluyritysten toimintaa kilpailukykyisemmäksi.
Sisältö
- yleisimmät tutkimusmenetelmät
- kvantitatiivisen ja kvalitatiivisentutkimuksen erityispiirteet
- tiedonkeruumenetelmät
- otanta
- tiedon analysointimenetelmät
- tutkimusraportin laadinta
- nykyaikainen palveluiden markkinoinnin teoria
- palvelutuotteiden kilpailukeinot
- asiakassuhteen elinkaari
- sisäinen markkinointi
- asiakastyytyväisyys ja laatu
Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset
Arviointimenetelmät
Arviointimenetelmät määritellään opintojakson alussa
Opetuskieli
Suomi
Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Ei vaadita edeltäviä opintoja
Kirjallisuus
Katso OMA-kirjastotietokannasta
Lukuvuosi/periodi
2./2.-3.