Siirry suoraan sisältöön

Matkailuyrityksen markkinointitutkimus ja matkailumarkkinoinnin kilpailukeinotLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: C455-5

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Sisältö

Opintojaksosta vastaava
Annikki Mattila

Tavoite
Opiskelija hallitsee markkinointitutkimuksen perusteet, osaa käyttää erilaisia tiedonhankintamenetelmiä sekä arvioida saadun tiedon luotettavuutta markkinoinnin päätöksenteon näkökulmasta. Hän osaa palvelujen markkinoinnin keskeiset periaatteet ja erityispiirteet tavaroiden markkinointiin verrattuna. Lisäksi hän ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot vaikuttamistapoina ja hän osaa kehittää palveluyritysten toimintaa kilpailukykyisemmäksi.

Sisältö
- yleisimmät tutkimusmenetelmät
- kvantitatiivisen ja kvalitatiivisentutkimuksen erityispiirteet
- tiedonkeruumenetelmät
- otanta
- tiedon analysointimenetelmät
- tutkimusraportin laadinta
- nykyaikainen palveluiden markkinoinnin teoria
- palvelutuotteiden kilpailukeinot
- asiakassuhteen elinkaari
- sisäinen markkinointi
- asiakastyytyväisyys ja laatu

Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset

Arviointimenetelmät
Arviointimenetelmät määritellään opintojakson alussa

Opetuskieli
Suomi

Edellytys opintojaksolle pääsemiseksi
Ei vaadita edeltäviä opintoja

Kirjallisuus
Katso OMA-kirjastotietokannasta

Lukuvuosi/periodi
2./2.-3.

Siirry alkuun