Digitalization in the cultural industry (5 cr)
Code: C-02631-KUKU3-3001
General information
- Enrolment period
- 01.09.2023 - 24.05.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.06.2024 - 31.07.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Institution
- HUMAK University of Applied Sciences
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Course
- C-02631-KUKU3
Objectives (course unit)
Students · are familiar with the digital possibilities in the field of culture and the arts · know the basics of producing digital products and services. • can plan and implement a digital production • can consider the technical, content-related and interactional elements of the production implementation.
Content (course unit)
• experiential, interactive and participatory means in digital environments • utilizing technological solutions in productions (XR, virtual platforms, open metaverse, blockchains) • making a digital production in practice and evaluating it
Assessment methods and criteria
Opintojakson arviointitavat: Vertaisarviointi Itsearviointi Lehtorin antama arviointi
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso sisältää aikataulutettuja webinaareja sekä itsenäistä opiskelua. Webinaarit tallennetaan soveltuvin osin.
Learning materials
Kirjallisuus Artikkelit Blogit Videot Podcastit
Student workload
Opintojakson kuormitus: 1 op=27 h työtä. Ajankäytössä tulee huomioida itsenäiseen työskentelyyn varattava aika ja projektin valmistuminen opintojakson aikataulutuksen mukaan.
Completion alternatives
Opintojakso on ahotoitavissa.
Practical training and working life cooperation
Opintojakso voidaan opinnollistaa, mikäli työtehtävät vastaavat opintojakson sisältöjä ja tavoitteita.
Further information
Students • are familiar with the basics of technical production • can utilize digital possibilities in production processes The 5 ECTS study unit consists of two partss: Digital production tools 3 ECTS Digital production implementation 2 ECTS