Skip to main content

Pedagogical Practical Training in early Childhood Education (15cr)

Code: 7S00DQ45-3001

General information


Enrolment period
01.07.2019 - 30.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.07.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Credits
15 cr
RDI portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Piia Roos
Raija Yliniemi
Course
7S00DQ45

Objectives (course unit)

Opiskelija:
-syventää ja selkeyttää omaa kasvatustietoisuuttaan ja osaa soveltaa käsityksiään käytännön kasvatustilanteissa. Tiedostaa roolinsa ja vastuunsa lapsen kasvun, kehityksen ja oppimisen tukijana.
-osaa soveltaa varhaiskasvatuksen keskeisiä päämääriä ja arvolähtökohtia työssään päiväkodissa. Hän tietää päivähoidon perustehtävän ja yhteiskunnallisen merkityksen.
-osaa luoda turvallisen ja luottamuksellisen vuorovaikutussuhteen lapsiin ja kykenee huomioimaan lasten yksilölliset tarpeet.
-tuntee varhaiskasvatussuunnitelman perusteet ja kunnan sekä päiväkodin varhaiskasvatussuunnitelmat. Hän tutustuu lasten varhaiskasvatussuunnitelmiin ja tietää vasu- keskustelujen keskeiset tavoitteet ja tarkoituksen. -osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida kasvatuksellisesti mielekästä toimintaa hyödyntäen erilaisia kasvatusmenetelmiä huomioiden lapsen laaja-alaisen osaamisen tavoitteet ja oppimisen alueet. Opiskelija ymmärtää tavoitteellisuuden merkityksen kasvatustoiminnassa ja osaa asettaa realistisia tavoitteita lasten kasvuun ja kehitykseen liittyen.

Content (course unit)

Pedagoginen osaaminen
Yhteistyö-,vuorovaikutus-ja palvelujärjestelmäosaaminen
Eettinen osaaminen Tutkiva ja kehittävä työote

Location and time

Harjoittelun ajankohdan voi valita oman aikataulunsa mukaan. Suositeltava ajankohta on lokakuu 2019- toukokuu 2020. Merkitse Tabulaan harjoittelu sosiaalialalla Wikiin 19aso ajankohta ja muut tiedot.
Harjoittelun kesto 8 vk - tähän ei tietenkään lasketa koululla tapahtuvia kontaktiviikkoja.

Assessment methods and criteria

Harjoittelupaikan ohjaajan antama arviointi ja harjoittelun hyväksyminen. Ohjaava opettaja arvioi raportin ja hyväksyy harjoittelun kokonaisuudessaan ja laittaa suorituksesta merkinnän.

Assessment scale

Pass/Fail

Learning materials

Tabulassa Harjoittelu sosiaalialalla ja 19 aso kotisivuilla on harjoitteluun liittyvät ohjeet.VP-modulin materiaali sekä kirjallisuus ja muu varhaiskasvatuksen kirjallisuus.

Student workload

Päivittäinen harjoittelu aika on 7h työpaikalla ja 1h suunnitteluun ja kirjallisiin tehtäviin. Viikossa 35h+5h

Practical training and working life cooperation

Harjoittelun ohjaajana voi toimia päiväkodissa lto pätevyyden omaava lastentarhanopettaja ( sosionomi lto, varhaiskasvatuksenkandi, sosiaalikasvattaja).

Further information

Harjoittelun ohjaajana voi toimia päiväkodissa lto pätevyyden omaava lastentarhanopettaja ( sosionomi lto, varhaiskasvatuksenkandi, sosiaalikasvattaja).

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty:Opiskelija ei ole saavuttanut suhteessa harjoittelujakson tavoitteisiin nähden hyvän tasoa (arvosana 3)
* Opiskelijan taidot, ajattelut, tiedot ja asenne eivät osoita riittävää pedagogista osaamista suhteessa lastentarhanopettajan osaamiseen
* Opiskelijan teoreettinen osaaminen jää kuvailevalle ja toteavalle tasolle. Opiskelija ei osaa soveltaa ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita toiminnassaan harjoittelupaikassa eikä harjoitteluraportissa.
* Opiskelija ei ota ammatillista vastuuta toiminnastaan harjoittelupaikassa.
Hyväksytty:
* Opiskelijan taidot, ajattelut, tiedot ja asenne osoittavat riittävää pedagogista osaamista suhteessa lastentarhanopettajan osaamiseen.
* Opiskelija jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita ja kykenee soveltamaan näitä toiminnassaan harjoittelupaikassa sekä harjoitteluraportissaan.
* Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi myös asiakastyöhön ja harjoittelupaikan toimintaan.

Go back to top of page