Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5cr)

Code: 7S00CW66-3006

General information


Enrolment period
02.12.2018 - 28.03.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.02.2019 - 27.05.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services and Health Care
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Santala
Eeva-Mari Miettinen
Course
7S00CW66

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Location and time

11.2.-29.4.2019

Exam schedules

luento- ja artikkelitentti tenttiterraariossa 1.4.- 15.5.2019

kirjallisuustentti tenttiterraariossa

Assessment methods and criteria

A) Luento- ja kirjallisuustentit
1) Teos: Freire: sorrettujen pedagogiikka
https://exam.tamk.fi/enroll/exam/37763?code=7S00CW66-3006
Arviointi 0-5
2) Sosiaalipedagogiikka
B) Keskusteluessee pareittain, vertaisarviointi hyv/hyl
C) Toiminnallinen osuus: hyv/hyl
D) Sosiaalialan asiantuntijapäivät
Sosiaalipedagogiikan päivät.(toinen päivä riittää) Korvaava tehtävä. Sos.ped aikauskirjan 2018 tentti examissa. (https://journal.fi/sosiaalipedagogiikka/issue/view/5388) Avautuu maaliskuun alussa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tarkennetaan kurssin alussa
A) Luento- ja kirjallisuustentit yhdessä sovittavana ajankohtana sekä oppimistehtävät ja ennakkotehtävät lähiopetusta varten.
Teos: Freire: sorrettujen pedagogiikka
https://exam.tamk.fi/enroll/exam/37763?code=7S00CW66-3006
B) Keskusteluessee pareittain, vertaisarviointi
C) Toiminnallinen osuus: Helmihulinat, Eläväkirjasto, Mattila, Hyvinvointiviikko
D)Sosiaalipedagogiikan päivät. Korvaava tehttävä. Sos.ped aikauskirjan 2018 tentti examissa 1.4 alkaen. https://exam.tamk.fi/enroll/exam/38320?code=7S00CW66-3006
E) Sosiaalialan asiantuntijapäivät

Learning materials

Tenttimateriaali:
1) Freire: Sorrettujen pedagogiikka.
2) Artikkelimateriaali Tabulassa
3) Luennot

Student workload

5op = 135h
lähiopetus 44h
toiminnallinen osuus 16h
keskusteleva essee ja vertaisarviointi 16h
kirjallisuus ja tentit 59h

Content scheduling

11.02.2019 13.00-16.00 kaikki/ Orientaatio totsu
18.02.2019 9.00 - 12.00 kaikki/Sosiaalityö/Juha
5-6.3.2019 kaikki/ Sosiaalialan asiantuntijapäivät
18.03.2019 9.00 - 12.00 kaikki Eevi/Sosiaalipedagogiikan ydinkäsitteet
25.03.2019 09.00 - 12.00 kaikki pienryhmissä/ Mattilan miehet ja Juha klo 9 - 10.15. klo 10.30 - 12.00 Yhteisöllisyys ja yhteisötyö sosiaalipedagogiikassa
28-29.03.2019 Sosiaalipedagogiikan päivät Helsinki
08.04.2019 13.00-16.00 Työpajat Ryhmä A /Eevi, Ryhmä B/ Juha
15.4.2019 9.00-12.00 Työpajat Ryhmä B/ Eevi, Ryhmä C/ Juha
16.4.2019 13.00-16.00 Työpajat Ryhmä C/ Eevi, Ryhmä A/ Juha
29.4.2019 Loppuseminaari

Practical training and working life cooperation

Toiminnallinen osuus yhteistyötahojen kanssa. Helmihulinat, Eläväkirjasto tai Mattila, Hyvinvointiviikko
Sosiaalipedagogiikan päivät
Sosiaalialan asiantuntijapäivät

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssin osa-alueita, tai ei ole läpäissyt luento- ja kirjallisuustenttiä

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kuvaa ja tietää sosiaalipedagogisen orientaation perusajatukset, käsitteet ja toimintatavat

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kykenee kertomaan monipuolisesti ja laaja-alaisesti sosiaalipedagogisen toiminnan lähtökohdista ja merkityksistä sosiaalialan työssä sekä hieman analysoimaan niiden avulla sosiaalista todellisuutta ja työtään

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kykenee luomaan kohtuullisen kokonaisvaltaisen ja teoreettisesti perustellun ajattelumallin sosiaalipedagogiikasta ja kykenee analysoimaan sen avulla omaa työotettaan ja sosiaalista todellisuutta

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty
Opiskelija ei ole suorittanut kaikkia kurssin osa-alueita, tai ole läpäissyt luento- ja kirjallisuustenttiä
Tyydyttävä
Kuvaa ja tietää sosiaalipedagogisen orientaation perusajatukset, käsiteet ja toimintatavat
Hyvä
Kykenee kertomaan monipuolisesti ja laaja-laisesti sosiaalipedagogisen toiminnan lähtökohdista ja merkityksistä sosiaalialan työssä sekä hieman analysoimaan niiden avulla sosiaalista todellisuutta ja työtään
Kiitettävä
Kykenee luomaan kohtuullisen kokonaisvaltaisen ja teoreettisesti perustellun ajattelumallin sosiaalipedagogiikasta ja kykenee analysoimaan sen avulla omaa työotettaan ja sosiaalista todellisuutta

Go back to top of page