Education and Teaching Competence and Digital Communication (3cr)
Code: 7K00CT71-3018
General information
- Enrolment period
- 28.05.2018 - 31.07.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.08.2018 - 21.10.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Objectives (course unit)
The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.
Content (course unit)
- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.
Prerequisites (course unit)
30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.
Exam schedules
Läsnäolopakollinen seminaari, joissa esitykset "Onnistuuko ohjaus" -teemoista ja ohjaustuotos raportteineen. Ei tenttiä.
Assessment methods and criteria
Arvioitava seminaariesitys (50% arvioinnista) ja animaatio/video ja sen raportti (50% arvioinnista). Arvioinnissa huomioidaan suullinen seminaariesitys, animaatio/video, animaation/videon raportti ja vertaisarviointi.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmätyöskentely, harjoitukset, toiminnalliset menetelmät, kirjallinen raportti.
Learning materials
Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.
Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylä, Mielenterveystalo, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia
Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.
Student workload
Osa 1 teoria: luento-opetus 4h, seminaari 8h ja 69h itsenäistä opiskelua (seminaariesityksen valmistelu, animaation/videon teko ja raportti)
Osa 2 kirjoitusviestinnässä orientaatio ja kirjoituspaja
Content scheduling
Osa 1: Teoria (seminaariesitys, ohjaustuotos ja raportti)
Osa 2: Kirjoitusviestintä (sisältää tehtävän ja raportin)
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Animaatio tehdään, joko GoAnimatella tai PowToonilla. Harjoittele GoAnimate ohjelman käyttöä ensin 14vrk ilmaisversiolla. Varaa sitten ryhmällesi työskentelyaika GoAnimate animaationteko-ohjelmaan (vain yksi ryhmä voi kerrallaan tätä käyttää). Valmiin animaation kesto on 3-5 minuuttia. Lisätietoa orientaatiotunnilla (läsnäolo pakollinen). Myös seminaarissa läsnäolo pakollinen.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei osallistuu (ryhmä)harjoituksiin
- Ei ole osallistunut seminaariin
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tyydyttävästi, tehtävä ei ole täysin tehtävänannon mukainen, tehtävässä on puutteita
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu (ryhmä)harjoituksiin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin