Skip to main content

Nursing Research (2cr)

Code: 7K00CT90-3003

General information


Enrolment period
27.11.2017 - 31.12.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 04.03.2018
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Tuula-Maria Rintala
Person in charge
Tuula-Maria Rintala
Course
7K00CT90

Objectives (course unit)

The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies completed

Location and time

30.1.2018 klo 10.15-11.45
1.2.2018 klo 8.30-11.45
6.2.2018 klo 12.30-15.45
12.2.2018 klo 10.15-11.45

Exam schedules

Varsinainen suoritus kirjallinen paritehtävä.
Uusinta suoritus sähköisessä tenttiympäristössä maaliskuussa ja huhtikuussa (ajat tarkentuvat opintojakson alkaessa).

Assessment methods and criteria

Ryhmätöskentelyyn osallistuminen.
Kirjallinen paritehtävä, itsearviointi.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Parityöskentely lähiopetustunneilla (läsnäolo erittäin suotavaa)
Ryhmätyöskentely.
Kirjallinen tehtävä

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus
Vilkka, H. Tutki ja kehitä, soveltuvin osin

Student workload

Opiskelijan ajankäyttö yhteensä 54 tuntia.

Further information

Paritehtävää työstetään osittain oppitunneilla, joten läsnäolo erittäin suotavaa (pakollista).

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvat pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä

Go back to top of page