Professional Communication (3cr)
Code: 7K00CT72-3011
General information
- Enrolment period
- 23.08.2017 - 22.10.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.10.2017 - 20.12.2017
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 39
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Sari Hautakangas
- Helena Vesaluoma
- Person in charge
- Helena Vesaluoma
- Small groups
- ryhmä1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- ryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- ryhmä1
- ryhmä 2
- ryhmä 3
- Course
- 7K00CT72
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means
Prerequisites (course unit)
none
Exam schedules
Tentti 14.12.2017
1. Uusinta viikoilla 8.1.-20.1.2018 tenttiterraariossa
2. Uusinta viikoilla 5.2.-17.2.2018 tenttiterraariossa
Assessment methods and criteria
Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
- tentti: numeerinen arviointi 0-5, tunneilla läsnäolovelvollisuus
Osa 2 Pienryhmätyöskentely 0 op
-pakollinen osallistuminen opetukseen, suunnitteluun, työskentelyyn ja reflektioon
-hyväksytty / hylätty
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät
Learning materials
TENTTIMATERIAALI:
Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen (sosiaali- ja terveysalalla) 1-2 p. ja 3. uudistettu painos,
ajankohtaiset artikkelit ja kirjallisuus sekä tunneilla käsitellyt asiat
OHEISMATERIAALI:
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Sairaanhoitajaliitto: Sairaanhoitajien sosiaalisen median ohjeet
Liisa Karhe. Potilaan hoitoyksinäisyys : Käsitteellinen malli potilaan yksinäisyydestä hoitosuhteessa ja hoitoyksinäisyyteen yhteydessä olevista tekijöistä. Tampereen yliopisto. Väitöskirja. 2017.
Student workload
Lähiopetuksen, pienryhmätyöskentelyn ja itsenäisen opiskelun yhteistuntimäärä 27h x 3 opintopistettä = 81 tuntia
Completion alternatives
Ei ole
Further information
täydentyy syksyllä 2017
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tyydyttävä taso ei täyty
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti