Skip to main content

Case Management of Social Services, Network, MultiprofessionalityLaajuus (8 cr)

Course unit code: 7Z-6

General information


Credits
8 cr

Objectives

Opiskelija osaa kuvata ja analysoida palveluohjauksen lähtökohtia ja mahdollisuuksia, asiakastyön käytäntöjä sekä palveluohjauksen merkitystä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmässä.
Opiskelija osaa soveltaa erilaisia palveluohjauksen malleja erilaisissa asiakastilanteissa.
Opiskelija osaa suunnitella ja johtaa asiakasprosesseja eri palveluiden tuottajien kanssa sekä tehdä kokonaisarvion asiakasprosessista ja sen vaikutuksista.
Opiskelija tuntee toimijayhteistyöhön, moniammatillisuuteen ja moniasiantuntijuuteen liittyvää teoreettista ja käytäntölähtöistä tutkimusta ja uusia verkostomaisia toimintatapoja.
Opiskelija osaa toimia sosiaalialan asiantuntijana erilaisissa moniammatillisissa työryhmissä ja verkostoissa.

Content

Palveluohjauksen arvot ja lähtökohdat
Asiakkuus ja ohjaaminen palveluohjauksessa
Palveluohjauksen erilaiset toteutustavat (ennaltaehkäisevän ja yhteisöllisen työn toimintamallit)
Palveluohjauksen kehittäminen omassa työssä ja yksikössä
Oman asiantuntijuuden ja osaamisen kehittäminen palveluohjauksessa
Moniammatillisuus, moniasiantuntijuus ja verkostoyhteistyö käsitteinä ja käytäntölähtöinen tutkimus
Työntekijät, asiakkaat ja omaiset moniasiantuntijaverkostossa – yhteistyömuotoja käytännössä.
Yhteistyöverkostojen ja moniasiantuntija – verkoston johtaminen

Go back to top of page