Siirry suoraan sisältöön

Viestinnän koulutusohjelma, digitaalinen ääni ja kaupallinen musiikki, Virrat: H12MUSA-1100

Opetussuunitelman tunnus: H12MUSA

Tutkintonimike
Medianomi (AMK)
Laajuus
240 op
Kesto
4 vuotta (240 op)
Aloituslukukausi
Syksy 2012

Kuvaus

Koulutusohjelman nimi
Viestinnän koulutusohjelma

Tutkintonimike
Medianomi (AMK)

Laajuus ja kesto
240 op / 4 vuotta

Toteutusmuoto: kokopäivä / monimuoto
Kokopäivä

Yksikkö, tms / toimipisteen osoite
TAMK/Virrat
Sipiläntie 1
34800 Virrat

Koulutuspäällikkö
Timo Kivikangas

Hakukelpoisuus
Katso TAMKin hakusivut ja hakukelpoisuus AMK-tutkinnoissa www.tamk.fi

Koulutusohjelman tuottama osaaminen

Viestinnän koulutusohjelman ydinosaamista ovat mm. luovan talouden piiriin kuuluvien taiteellisten, teknisten, kaupallisten ja tuotannollisten tehtävien osaaminen kansainvälistyvillä markkinoilla ja erityisesti näiden osa-alueiden yhdistäminen toisiinsa.

Viestinnän koulutusohjelma Virroilla koostuu kahdesta suuntautumisvaihtoehdosta: 1) digitaalinen ääni ja kaupallinen musiikki sekä 2) käsikirjoittaminen ja kuvallinen ilmaisu.

Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin suuntautumisvaihtoehdon opinnoissa keskeiset opiskeltavat aihepiirit liittyvät valmiuksien saamiseen musiikillisen idean kehittämiseen, tuotteistamiseen ja markkinointiin. Tässä painottuvat taiteellisen, teknisen ja kaupallisen osaamisen yhdistäminen. Keskeisiä osa-alueita opinnoissa hankittavalle osaamiselle ovat mm. äänitetuotannon eri työvaiheet (mm. säveltäminen ja sanoittaminen, bändiprojektien luominen ja kehittely), midi, äänitystekniikka, digitaalinen äänenkäsittely, surround-ääni, äänisuunnittelu, elokuvamusiikki, musiikin mobiili- ja nettisovellukset (esim. pelimusiikki), studiotuottaminen, konserttiäänentoisto ja tapahtumatuottaminen, luovan talouden (erityisesti musiikkiteollisuuden) liiketalous, luovan talouden markkinointitaidot, projekti- ja ryhmätyötaidot sekä viestintä- ja kielitaidot.

Käsikirjoittamisen ja kuvallisen ilmaisun suuntautumisvaihtoehdossa opiskelija osaa perinteisen video- ja TV-tuotannon ohella tuottaa sisältöä eri medioihin. Opiskelija saa valmiudet toimia erilaisissa audiovisuaaliseen tuotantoon liittyvissä työtehtävissä.

Käsikirjoittamisen ja kuvallisen ilmaisun – suuntautumisvaihtoehdosta valmistunut medianomi (AMK) osaa käsikirjoittaa ja toteuttaa kuvallisesti esimerkiksi yritysvideoita, mainoksia, viihdeohjelmia, asiaohjelmia, tv-sarjoja ja dokumentteja sekä omaa valmiudet toimia itsenäisenä yrittäjänä.

Viestinnän koulutusohjelma antaa opiskelijoille valmiudet toimia oman osaamisalueensa asiantuntijoina työelämässä sekä luo opiskelijoille edellytykset osaamisensa kaupalliseen hyödyntämiseen mm. itsenäisenä yrittäjänä.

Valmistuvien työelämään sijoittuminen

Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin suuntautumisvaihtoehdosta valmistuva medianomi (AMK) voi tulevaisuudessa sijoittua kansainvälistyvällä musiikkiteollisuuden kentällä mm. äänittäjäksi, miksaajaksi, musiikin studiotuottajaksi, musiikillisen sisällön tuottajaksi eri medioihin, äänisuunnittelijaksi, ohjelmamyyjäksi, markkinointi- ja jakelutehtäviin sekä levy-yhtiöiden ja musiikin tuotantoyhtiöiden palvelukseen eri työtehtäviin.

Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin suuntautumisvaihtoehdosta valmistuva medianomi (AMK) osaa tuottaa musiikkia nykyaikaisiin digitaalisiin online- ja offline-medioihin alkaen äänen taltioinnista päätyen valmiiseen julkaisukelpoiseen tuotteeseen. Lisäksi hänellä on valmius toimia konserttiäänentoiston ja tapahtumatuottamisen eri työtehtävissä. Keskeinen valmistuvan medianomin (AMK) osaamisalue on musiikkiteollisuuden tuotteiden markkinointi ja valmius toimia itsenäisenä yrittäjänä.

Käsikirjoittamisen ja kuvallisen ilmaisun suuntautumisvaihtoehdon medianomi (amk) voi tulevaisuudessa työskennellä esimerkiksi kuvaajana, käsikirjoittajana, visuaalisena suunnittelijana, ohjaajana, leikkaajana tai itsenäisenä alan yrittäjänä. Medianomi (AMK) osaa tuottaa sisältöä monipuolisesti moderneille medioille, televisiosta internetiin. Hänen mahdollisia toimenkuviaan voivat painopistealueisiin liittyvien työtehtävien ohella olla esimerkiksi tuottajan, tuotantopäällikön tai kuvaussihteerin työtehtävät.

Koulutuksen arvoperusta
Arvot: Yhteisöllisyys, yksilön ja erilaisuuden kunnioittaminen, kestävä kehitys, osaamisen ja yrittämisen arvostaminen.

Opetuksen toteuttaminen
Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin suuntautumisvaihtoehdon opetus toteutetaan alan todellisia työtehtäviä projektien kautta simuloivaa teemaopetusta ja aitoja asiakasprojekteja hyödyntäen. Teemoja ovat mm. "stereoäänite", "surround-äänite", "liiketaloudellinen tuottajakoulutus", "äänisuunnittelu", "elokuvamusiikki", "musiikin mobiili- ja verkkosovellusten perusteet", "konserttiääni ja tapahtumatuottaminen", "äänitteen tuottaminen", "uudet tekniikat ja syventävät opinnot" sekä "luovan talouden yritysprojekti". Lisäksi opiskelijoiden oma osuuskunta ja työharjoittelut alan keskeisimmissä yrityksissä ympäri maata tuovat ajantasaisen kosketuspinnan työelämän vaatimuksiin.

Käsikirjoittamisen ja kuvallisen ilmaisun suuntautumisvaihtoehdon opetus myös toteutetaan alan todellisia työtehtäviä projektien kautta simuloivaa teemaopetusta ja aitoja asiakasprojekteja hyödyntäen. Koulutuksen keskeiset opiskeltavat aiheet painottuvat käsikirjoittamiseen, elävän kuvan ja graafisen ilmaisun tuotantoon-, markkinointiin- ja jakelutehtäviin liittyvän osaamisen saavuttamiseen. Keskeisiä ovat audiovisuaalisen tekniikan, kerronnan ja tuotannon teemat, joiden sisällä perehdytään ohjelmiin ja laitteisiin sekä kerronnan eri muotoihin teoriassa ja käytännössä.

Audiovisuaalisessa tuotannossa keskeisiä osa-alueita ovat:
• ideointi,suunnittelu ja budjetointi
• käsikirjoituksen eri vaiheet
• kuvaaminen, äänittäminen, piirtäminen, koostaminen, jälkikäsittely
• valmiin tuotteen markkinointi ja jakelu
• tuotannon tarkkailu ja arviointi

Muita teemoja ovat esimerkiksi tilaustyö, mainos ja asiaohjelma. Tuotannoissa korostuvat kunkin osallistujan henkilökohtaiset sosiaaliset- ja ryhmätyötaidot. Lisäksi opiskelijoiden omat osuuskunnat ja työharjoittelut alan keskeisimmissä yrityksissä ympäri maata tuovat ajantasaisen kosketuspinnan työelämän vaatimuksiin.

Koulutusohjelman tuottama osaaminen eri opintovuosina

Digitaalisen äänen ja kaupallisen musiikin suuntautumisvaihtoehto:

1.vuosi: Opiskelija hallitsee digitaalisen äänen, äänitetuotannon ja liiketalouden perusteet.
2.vuosi: Opiskelijan osaaminen laajenee musiikin tuottamiseen eri formaatteihin sekä konserttiääneen ja tapahtumatuotantoon.
3.vuosi: Opiskelija perehtyy työelämään työharjoittelun muodossa, toteuttaa studiotuotantoprojektin ja tutustuu uusimpiin tekniikoihin.
4.vuosi: Opiskelijan osaaminen syvenee sekä tuotantotekniikoiden että liiketalouden osalta, lisäksi hän jatkaa työelämään perehtymistä työharjoittelun avulla sekä osoittaa osaamistaan opinnäytetyöllään.

Käsikirjoittamisen ja kuvallisen ilmaisun suuntautumisvaihtoehto:

1.vuosi: Opiskelija hallitsee audiovisuaalisen alan perusteet.
2.vuosi: Opiskelijan osaaminen laajenee monipuolisesti audiovisuaalisten tuotantojen ja käytännön yritystoiminnan kautta.
3.vuosi: Opiskelija perehtyy työelämään työharjoittelun muodossa, toteuttaa mm. fiktio- ja
monikameratuotannon sekä jatkaa perehtymistä yritystoimintaan.
4.vuosi: Opiskelijan osaaminen syvenee ja hän toteuttaa dokumenttituotannon sekä jatkaa työelämään perehtymistä työharjoittelun avulla ja osoittaa osaamistaan opinnäytetyöllään

Koulutusohjelman opintojen rakenne?

Perusopinnot 10 op
Ammattiopinnot 175 op
Harjoittelu 30 op
Vapaasti valittavat opinnot 10 op
Opinnäytetyö 15 op
Yhteensä 240 op

Koulutusohjelman lukusuunnitelma / opinto-ohjelma (linkki toisun opsiin)

Lisätiedot

The title of the graduating students of Degree Programme in Media is Bachelor of Culture and Arts. The extent of the Degree Programme in Media is 240 credits (cr) and the education lasts for 4 years. The degree programme has two options which are

•Option of Digital Sound and Commercial Music
•Option of Scriptwriting and Visual Expression
Eligibility

Option of Digital Sound and Commercial Music

Competences developed
The Degree Programme in Media aims at providing the students with the ability to work as experts of their own field in working life and creating the preconditions for commercial utilisation of their own expertise for example through independent entrepreneurship.

Core fields of know-how include for example know-how related to artistic, technical, commercial and production tasks of the creative economy in the internationalising markets and especially the interconnection of these fields. The aim is to achieve this know-how by courses in which subject and professional teachers concentrate on content provision, technical implementation and commercial viewpoints within the limits of current production tasks.

Professional status
Bachelors of Culture and Arts graduated from the option of Digital Sound and Commercial Music can work in the internationalising music industry e.g. as recording engineers, mixing engineers, record producers, producers of musical content for diverse media, sound designers, programme sellers as well as in marketing and distribution tasks and in diverse work tasks in the service of record companies and music production companies.

Students graduated from the option of Digital Sound and Commercial Music can produce music for the modern digital online and offline media from sound recording to ready for publishing products. In addition, they have the ability to work in the diverse tasks of concert sound reproduction and event production. Key fields of expertise are marketing of music industry products and the ability to work as independent entrepreneurs.

Structure of degree programme and key contents
Key contents of the education are development, commercialisation and marketing of musical ideas. This combines artistic, technical and commercial expertise.

Key fields include the diverse phases of record production (e.g. composition and writing of the lyrics, creation and development of band projects), midi, recording technique, digital sound processing, surround sound, sound design, film music, mobile and network applications of music, studio production, concert sound reproduction, event production, creative economy (especially music industry) business economy, marketing skills of creative economy, project and teamwork skills and communication and language skills.

Teaching methods
The pedagogical strategy and teaching method of the option of Digital Sound and Commercial Music is theme education that simulates actual work tasks of the field through projects. The themes include e.g. stereo recording, surround recording, business-oriented producer training, sound design, film music, basics of mobile and network applications of music, concert sound and event production, record production, new techniques and advanced studies and creative economy enterprise project. In addition, practical trainings in the key companies of the field around Finland offer a real time connection to the demands of working life.

Structure of degree programme | Curriculum

Common core studies 10 cr
Professional studies of option 175 cr
Practical training 30 cr
Bachelor´s thesis 15 cr
Elective studies 10 cr
In total 240 cr

Learning outcomes and aims of programme / academic year

1st year: Students master the basics of digital sound, recording production and business administration.

2nd year: Students´ know-how expands to diverse formats of music production, concert sound and event production.

3rd year: Students are familiarised with working life by means of practical training, implement a studio production project and are familiarised with the newest techniques.

4th year: Students´ know-how is deepened in production techniques and business administration and they also continue their familiarisation with working life by means of practical training and demonstrate their know-how in the bachelor´s thesis.

Option of Scriptwriting and Visual Expression

Competences developed
The Degree Programme in Media aims at providing the students with the ability to work as experts of their own field in working life and creating the preconditions for commercial utilisation of their own expertise for example through independent entrepreneurship.

Core fields of know-how include for example know-how related to artistic, technical, commercial and production tasks of the creative economy in the internationalising markets and especially the interconnection of these fields. The aim is to achieve this know-how by courses in which subject and professional teachers concentrate on content provision, technical implementation and commercial viewpoints within the limits of current production tasks.

Professional status
Students of the option of Scriptwriting and Visual Expression may in future work as for example camera operators, scriptwriters, copywriters, lightning supervisors, visual designers or editors. In addition to the focus areas, their work descriptions may include for example the work tasks of producers, production managers or scripts.

In the option of Scriptwriting and Visual Expression, students learn to produce contents to web-based media in addition to the traditional video and TV production and gain abilities for working in diverse tasks related to audiovisual production. Bachelors of Culture and Arts graduated from the option of Scriptwriting and Visual Expression can write and implement visually for example company videos, advertisements, entertainment programmes, documentaries, TV series and documents and have the abilities to work as independent entrepreneurs.

Structure of degree programme and key contents
Key contents of the education are production, marketing and distribution of moving image and graphic expression. Key themes include audiovisual technique, narration and production which familiarise the students with programmes and equipment as well as the diverse forms of narration in theory and practice.

Key fields of audiovisual production include:

development of ideas, planning and budgeting
diverse phases of scriptwriting
shooting, recording, drawing, editing, finishing and mastering
marketing and distribution of ready products
monitoring and evaluation of production

Examples of other themes are commissioned work, advertisement and documentary. Each participant´s social and teamwork skills are important in the production.

Teaching methods
The pedagogical strategy and teaching method of the option of Scriptwriting and Visual Expression is theme education in which students acquire the needed knowledge and skills by studying themes consisting of several credits. In each theme, students study under the supervision of subject and professional teachers. In addition, practical trainings in the key companies of the field around Finland offer a real time connection to the demands of working life.

Structure of degree programme | Curriculum

Common core studies 10 cr
Professional studies of option 175 cr
Practical training 30 cr
Bachelor´s thesis 15 cr
Elective studies 10 cr
In total 240 cr

Learning outcomes and aims of programme / academic year

1st year: Students master the basics of the audiovisual field.

2nd year: Students´ know-how is expanded to entrepreneurship and implementation of news and current affairs production.

3rd year: Students are familiarised with working life by means of practical training, implement a fiction and multi-camera production and continue their familiarisation with entrepreneurship.

4th year: Students´ know-how is deepened and they implement a document production and continue their familiarisation with working life by means of practical training and demonstrate their know-how in the bachelor´s thesis.

Examples of programmes produced by scriptwriting and visual expression students: http://laajakuva.mediavalke.com

Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016 Syksy 2012 Kevät 2013 Syksy 2013 Kevät 2014 Syksy 2014 Kevät 2015 Syksy 2015 Kevät 2016 1. / 2012 2. / 2012 3. / 2013 4. / 2013 1. / 2013 2. / 2013 3. / 2014 4. / 2014 1. / 2014 2. / 2014 3. / 2015 4. / 2015 1. / 2015 2. / 2015 3. / 2016 4. / 2016
H12MUSA-1000
PERUSOPINNOT

(Valitaan kaikki )

10
Y029-6 Viestintätaidot 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
H12MUSA-1001
Oppiminen ja asiantuntijuuteen kasvu

(Valitaan kaikki )

5
Y030A-10 Orientaatio opiskeluun ja sisäiseen yrittäjyyteen 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
Y030B-10 Informaatiotekniikka 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H12MUSA-1002
AMMATTIOPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 175)

175
Y010-KIRJ-8 Yrkessvenska för musikbranchen, skriftlig färdighet 0
Y010-SUUL-8 Yrkessvenska för musikbranchen, muntlig färdighet 0
H890-9 Kansainväliset vaihto-opinnot 30
H12MUSA-1003
Digitaalisen äänen ja äänitetuotannon perusteet

(Valitaan kaikki )

14
H801-10A Digitaalisen äänen ja äänitetuotannon perusteet 8 8 4 4 2 2 2 2
H801-10B Svenska i kommersiell musik 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H801-10C English for Working in Music Business 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H12MUSA-1004
Liiketaloudellinen tuottajakoulutus

(Valitaan kaikki )

11
H804-10A Yritystoiminta 6 6 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
H804-10B Taloushallinto 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H804-10C Markkinointiviestintä 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3
H804-10D Talouden hallinnan matematiikka 1 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3
H12MUSA-1005
Musiikin historia ja teoria

(Valitaan kaikki )

9
H805-10A Musiikin teorian perusteet 1 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H805-10B Musiikin historia 1 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3
H805-10C Musiikin teorian perusteet 2 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H805-10E Musiikin historia 3 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H805-10D Musiikin historia 2 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H12MUSA-1006
Stereoäänite

(Valitaan kaikki )

21
H806-10A Elektronisen musiikin perusteet 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H806-10B Studiotekniikka 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H806-10C Stereoääniteprojekti 8 8 4 4 2 2 2 2
H806-10D Musiikkibisneksen perusteet 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H806-10E Sanoittamisen perusteet 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H806-10F Markkinointiprojekti 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H12MUSA-1007
Surround-äänite

(Valitaan kaikki )

9
H807-10A Software and Equipment for Producing Surround Sound 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H807-10B Studiotekniikka 2 6 6 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
H12MUSA-1008
Äänisuunnittelu

(Valitaan kaikki )

13
H808-10A Svenska i ljudplanering 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H808-10B AV-tuotteen taloushallinto ja markkinointi 4 4 2 2 1 1 1 1
H808-10C Sound Design Project 6 6 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
H12MUSA-1009
Elokuvamusiikki

(Valitaan kaikki )

6
H809-10A Elokuvamusiikki 6 6 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
H12MUSA-1010
Ääni multimediassa

(Valitaan kaikki )

6
H810-10A Musiikin mobiilisovellusten perusteet 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H810-10B Musiikki verkossa 1 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H12MUSA-1011
Konserttiääni ja tapahtumatuottaminen

(Valitaan kaikki )

22
H811-10A English for Producing and Marketing Music 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H811-10B Konserttiäänentoisto 7 7 3.5 3.5 1.8 1.8 1.8 1.8
H811-10C Tapahtumatuottaminen 8 8 4 4 2 2 2 2
H811-10D Tapahtumatuottamisen viestintä 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H811-10E Konserttiäänen ja tapahtumatuottamisen matematiikka 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3
H12MUSA-1012
Äänitteen tuottaminen

(Valitaan kaikki )

22
H812-10A English for Professional Purposes in Music Business 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H812-10B Äänitteen tuotannon taloushallinto 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H812-10C Music Business 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H812-10D Studiotekniikan erikoisosaaminen 6 6 3 3 1.5 1.5 1.5 1.5
H812-10E Working as Record Producer 7 7 3.5 3.5 1.8 1.8 1.8 1.8
H12MUSA-1013
Uusimmat tekniikat ja syventävät opinnot

(Valitaan kaikki )

9
H813-10A Uudet mediat 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H813-10B Musiikki verkossa 2 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H813-10C Musiikki mobiilisovelluksissa 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H12MUSA-1014
Uusimmat tekniikat ja syventävät opinnot 2

(Valitaan kaikki )

12
H814-10A Studiotuottamisen ja musiikkiteknologian uudet tekniikat 5 5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3
H814-10B Uudet mediat ja markkinointikanavat 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H814-10C Konserttiäänen uudet tekniikat 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H814-10D Media English 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H12MUSA-1015
Luovan talouden tuottajakoulutus

(Valitaan kaikki )

16
H815-10A Luovan talouden yritysprojekti 9 9 4.5 4.5 2.3 2.3 2.3 2.3
H815-10B Luovan talouden yrityksen taloushallinto 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H815-10C Luovan talouden yrityksen sopimusoikeus 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H815-10D Talouden hallinnan matematiikka 2 2 2 1 1 0.5 0.5 0.5 0.5
H12MUSA-1016
Tutkimusosaaminen

(Valitaan kaikki )

5
H816-10A Tiedonhankintataidot 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3
H816-10B Tutkimustyön ja tilastotieteen perusteet 3 3 1.5 1.5 0.8 0.8 0.8 0.8
H816-10C Opinnäytetyön raportointi 1 1 0.5 0.5 0.3 0.3 0.3 0.3
H12MUSA-1017
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan kaikki )

10
HVAP-10-OJ Vapaasti valittavat 10 5 5 2.5 2.5 2.5 2.5 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3 1.3
H12MUSA-1018
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki )

30
H900-10 Harjoitttelu 30 15 15 7.5 7.5 7.5 7.5 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8 3.8
H12MUSA-1019
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki )

15
H910-10 Opinnäytetyö 15 15 7.5 7.5 3.8 3.8 3.8 3.8
Yhteensä 240 60 60 56 64 30 30 30 30 28 28 32 32 15.6 15.6 15.6 15.6 15.4 15.4 15.4 15.4 14.5 14.5 14.5 14.5 16.35 16.35 16.35 16.35

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
H12MUSA-1000
PERUSOPINNOT

(Valitaan kaikki )

10
Y029-6 Viestintätaidot 5
H12MUSA-1001
Oppiminen ja asiantuntijuuteen kasvu

(Valitaan kaikki )

5
Y030A-10 Orientaatio opiskeluun ja sisäiseen yrittäjyyteen 2
Y030B-10 Informaatiotekniikka 3
H12MUSA-1002
AMMATTIOPINNOT

(Valitaan opintopisteitä: 175 )

175
Y010-KIRJ-8 Yrkessvenska för musikbranchen, skriftlig färdighet 0
Y010-SUUL-8 Yrkessvenska för musikbranchen, muntlig färdighet 0
H890-9 Kansainväliset vaihto-opinnot 30
H12MUSA-1003
Digitaalisen äänen ja äänitetuotannon perusteet

(Valitaan kaikki )

14
H801-10A Digitaalisen äänen ja äänitetuotannon perusteet 8
H801-10B Svenska i kommersiell musik 3
H801-10C English for Working in Music Business 3
H12MUSA-1004
Liiketaloudellinen tuottajakoulutus

(Valitaan kaikki )

11
H804-10A Yritystoiminta 6
H804-10B Taloushallinto 3
H804-10C Markkinointiviestintä 1
H804-10D Talouden hallinnan matematiikka 1 1
H12MUSA-1005
Musiikin historia ja teoria

(Valitaan kaikki )

9
H805-10A Musiikin teorian perusteet 1 2
H805-10B Musiikin historia 1 1
H805-10C Musiikin teorian perusteet 2 2
H805-10E Musiikin historia 3 2
H805-10D Musiikin historia 2 2
H12MUSA-1006
Stereoäänite

(Valitaan kaikki )

21
H806-10A Elektronisen musiikin perusteet 3
H806-10B Studiotekniikka 1 3
H806-10C Stereoääniteprojekti 8
H806-10D Musiikkibisneksen perusteet 3
H806-10E Sanoittamisen perusteet 2
H806-10F Markkinointiprojekti 2
H12MUSA-1007
Surround-äänite

(Valitaan kaikki )

9
H807-10A Software and Equipment for Producing Surround Sound 3
H807-10B Studiotekniikka 2 6
H12MUSA-1008
Äänisuunnittelu

(Valitaan kaikki )

13
H808-10A Svenska i ljudplanering 3
H808-10B AV-tuotteen taloushallinto ja markkinointi 4
H808-10C Sound Design Project 6
H12MUSA-1009
Elokuvamusiikki

(Valitaan kaikki )

6
H809-10A Elokuvamusiikki 6
H12MUSA-1010
Ääni multimediassa

(Valitaan kaikki )

6
H810-10A Musiikin mobiilisovellusten perusteet 3
H810-10B Musiikki verkossa 1 3
H12MUSA-1011
Konserttiääni ja tapahtumatuottaminen

(Valitaan kaikki )

22
H811-10A English for Producing and Marketing Music 3
H811-10B Konserttiäänentoisto 7
H811-10C Tapahtumatuottaminen 8
H811-10D Tapahtumatuottamisen viestintä 3
H811-10E Konserttiäänen ja tapahtumatuottamisen matematiikka 1
H12MUSA-1012
Äänitteen tuottaminen

(Valitaan kaikki )

22
H812-10A English for Professional Purposes in Music Business 3
H812-10B Äänitteen tuotannon taloushallinto 3
H812-10C Music Business 3
H812-10D Studiotekniikan erikoisosaaminen 6
H812-10E Working as Record Producer 7
H12MUSA-1013
Uusimmat tekniikat ja syventävät opinnot

(Valitaan kaikki )

9
H813-10A Uudet mediat 3
H813-10B Musiikki verkossa 2 3
H813-10C Musiikki mobiilisovelluksissa 3
H12MUSA-1014
Uusimmat tekniikat ja syventävät opinnot 2

(Valitaan kaikki )

12
H814-10A Studiotuottamisen ja musiikkiteknologian uudet tekniikat 5
H814-10B Uudet mediat ja markkinointikanavat 3
H814-10C Konserttiäänen uudet tekniikat 2
H814-10D Media English 2
H12MUSA-1015
Luovan talouden tuottajakoulutus

(Valitaan kaikki )

16
H815-10A Luovan talouden yritysprojekti 9
H815-10B Luovan talouden yrityksen taloushallinto 3
H815-10C Luovan talouden yrityksen sopimusoikeus 2
H815-10D Talouden hallinnan matematiikka 2 2
H12MUSA-1016
Tutkimusosaaminen

(Valitaan kaikki )

5
H816-10A Tiedonhankintataidot 1
H816-10B Tutkimustyön ja tilastotieteen perusteet 3
H816-10C Opinnäytetyön raportointi 1
H12MUSA-1017
VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT

(Valitaan kaikki )

10
HVAP-10-OJ Vapaasti valittavat 10
H12MUSA-1018
HARJOITTELU

(Valitaan kaikki )

30
H900-10 Harjoitttelu 30
H12MUSA-1019
OPINNÄYTETYÖ

(Valitaan kaikki )

15
H910-10 Opinnäytetyö 15
Siirry alkuun